Strona głównaBlogowanieZacznij ze swoim pierwszym blogiem

Zacznij ze swoim pierwszym blogiem

Nie ma wątpliwości, że blogowanie jest jednym z najlepszych sposobów, aby uzyskać bogatą treść słów kluczowych na swojej stronie, uzyskać wiadomość w wyszukiwarkach i uzyskać ruch do Twojej witryny. Ale jak zacząć blogowanie?

Kiedy rozważasz rozpoczęcie bloga, jest wiele opcji. Świetnym sposobem na szybkie rozpoczęcie blogowania (i za darmo) jest skorzystanie z niezależnej usługi online, takiej jak WordPress lub Google Blogger. Są to bezpłatne, wysoce konfigurowalne narzędzia, które obsługują zarówno nowych, jak i bardziej zaawansowanych blogerów. Negatywne jest to, że nie możesz używać nazwy domeny swojej witryny. Na przykład, jeśli korzystasz z Bloggera, Twój adres na blogu będzie wyglądał jak “twój blog.blogspot.com”. Mimo że możesz utworzyć link do tej strony ze swojej aktualnej witryny, wyszukiwarki nie będą wiedzieć, że dają ci “kredyt” za dodatkową zawartość, ponieważ to inna domena. Dzięki kreatywnemu łączeniu możesz jednak czerpać korzyści ze zwiększonej ekspozycji, którą możesz uzyskać z bloga.

Te bezpłatne usługi zapewniają potężne narzędzie programowe, które równoważy wartość, jakość i łatwość użytkowania. Podczas gdy niektórzy ludzie wolą korzystać z bardziej podstawowych usług blogowych, oni również mogą naprawdę czerpać korzyści z “wbudowanych” zalet WordPress lub Blogger wraz z istniejącą dużą społecznością użytkowników.

Jedną z najbardziej znaczących zalet tych usług jest łatwość obsługi i zaawansowana funkcjonalność usługi w porównaniu do niektórych aplikacji blogowych. Ani Blogger, ani WordPress nie wymagają znajomości żadnego “kodowania” i pozwalają budować i publikować na swoim blogu dzięki łatwym w użyciu ikonom podobnym do tego, co można zobaczyć w edytorze tekstów. Posiadanie możliwości korzystania z takiego programu pozwala ludziom tworzyć blogi, które są tak zaawansowane technologicznie i kompletne, jak pełne strony internetowe.

Jeśli czasami jesteś w trybie offline, możesz skorzystać z możliwości importowania wiadomości przez WordPress. Oznacza to, że możesz umieścić bloga razem, gdy nie masz połączenia z internetem, a następnie zaimportować go później. Jeśli korzystasz już z innej usługi blogowania, możesz również zaimportować swoje posty bezpośrednio do Bloggera lub WordPressa.

Kolejną zaletą tych usług jest ich duży widget lub biblioteki elementów i motywów, które umożliwiają natychmiastowe dodawanie do blogu przydatnych funkcji i wyglądających stylów. Bardzo prosty interfejs przeciągania i upuszczania umożliwia dodawanie funkcji, takich jak kanał RSS za pomocą kilku kliknięć.

Inną opcją do rozważenia byłoby oprogramowanie do blogowania, które można bezpośrednio zintegrować z witryną. Niektóre usługi hostingowe, takie jak GoDaddy, umożliwiają korzystanie z istniejącej nazwy domeny dla swojego bloga. Korzyścią jest to, że treść bloga staje się częścią tego, co wyszukiwarki widzą dla swojej domeny. W takich przypadkach istnieje większe prawdopodobieństwo, że zapłacisz miesięczną opłatę dodatkową swojemu dostawcy hostingu. Alternatywnie Blogger Google pozwala publikować na stronie FTP, co oznacza, że ​​możesz blogować z własnej domeny. Tracisz elastyczność usługi “od razu po wyjęciu z pudełka”, ale przy odrobinie wysiłku możesz mieć dostosowany szablon i całkiem łatwe funkcje publikowania, które znajdują się w Twojej domenie.

W miarę, jak Twoje potrzeby stają się bardziej zaawansowane lub jeśli jesteś blogerem bardziej technicznym, możesz również rozważyć oprogramowanie do blogowania, które można bezpośrednio zintegrować z witryną. Jednym z rozważań jest bBlog. bBlog to aplikacja typu open source, PHP / MySQL. Jeśli nie wiesz, co oznacza ostatnie zdanie, to nie jest dla ciebie. Jeśli wiesz, możesz skorzystać z rozszerzonej elastyczności, którą może zapewnić zintegrowana aplikacja.

Na koniec masz szeroki, szeroki zakres bardzo niedrogich (lub darmowych) opcji, aby zacząć.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne