Osoby starające się rozkręcić swój nowo założony (albo już prosperujący, ale nieprzynoszący oczekiwanych rezultatów) biznes zawsze szukają sprawdzonego, a zarazem niedrogiego sposobu na jego wypromowanie. Choć form promocji jest sporo, większość z nich wymaga sporych nakładów finansowych – a i one często nie przynoszą efektu, głównie ze względu na konkurencję. Niemal w każdym segmencie handlu istnieje rywalizacja – kto przygotuje coś bardziej kreatywnego i zapadającego w pamięć zazwyczaj wygra. A co jeśli mielibyśmy formę reklamy, która sama w sobie jest kreatywna i skupiająca na sobie uwagę odbiorców? Wystarczy tylko wynająć przyczepę reklamową.

To, jaka będzie nasza przyczepa reklamowa zależy w pełni od nas – sami zazwyczaj możemy dobrać jej format, wygląd. Bardzo ważne jest również stworzenie tekstu, który będzie czytany / śpiewany / recytowany z megafonu, niemal zawsze będącego nieodzowną częścią tego typu przyczepy. Choć sam fakt, że po mieście jeździ samochód krzyczący coś i wiozący za sobą reklamę przykuwa uwagę odbiorców, warto zadbać również o to, by treści przekazywane przez niego również zapadały w pamięć. W końcu nie chcemy reklamować samej przyczepy, a nasze produkty czy usługi.

Plusów tej formy reklamy jest sporo, a poza ceną należy do nich bardzo wysoka i bezpośrednia skuteczność. Niejednokrotnie bywa tak, że klienci od razu kierują swoje kroki do nas – wystarczy odpowiednio rozplanować obszar, jaki będzie przebywać wóz z reklamą. Jeżeli będzie on blisko naszej siedziby, możemy liczyć na taki właśnie natychmiastowy efekt. Przyczepa reklamowa to jednak również bardziej długofalowy marketing. Jako że jest czymś nowatorskim i nieczęsto stosowanym, szybko zapada w pamięć. Nasz produkt czy usługa zostaną zapamiętane, a gdy ktoś będzie ich potrzebował i zacznie przeglądać podobne do nich oferty, przychylniej spojrzy na tą naszą. W końcu już kiedyś o niej słyszał i doskonale o niej pamięta. Nie warto się zatem zastanawiać – trzeba spróbować i zobaczyć, że jest to coś, na co naprawdę jesteśmy sobie w stanie pozwolić.