Stało się – zdecydowaliśmy się na przygotowanie solidnej, skutecznej i efektywnej kampanii reklamowej. Brawo dla nas! Sama decyzja jednak, należy pamiętać, jest jedynie początkiem działań – teraz nie tylko musimy określić sposób działania i dystrybucji materiałów promocyjnych, ale wybrać też gadżet reklamowy, który będzie naszą główną kartą przetargową w walce o klienta. Z naszej perspektywy ma być tanio i skutecznie. Patrząc na to oczyma klienta, musi być pomysłowo, praktycznie, a przede wszystkim za darmo. To ostatnie możemy z ulga odhaczyć – ale co z resztą?

Typowe pomysły na gadżet upominkowy

Choć o ulotkach reklamowych nie zamierzamy mówić, gdyż powoli odchodzą one do lamusa, na trochę uwagi zasługują typowe, ale jednocześnie wciąż bardzo skuteczne i tanie gadżety. Mowa tutaj o kubkach z własnym nadrukiem, koszulkach czy torbach. Choć wiele osób ma ich już wiele, któż nie chciałby przygarnąć nowych – właśnie dlaczego są najbardziej sprawdzoną opcją. Problem w jej przypadku leży w tym, że każdy doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że stanowią formę reklamy. Nie ma więc mowy o działaniu z zaskoczenia czy wpływaniu na podświadomość.

Większa pomysłowość to większy efekt

Mimo, że wspomniane w akapicie powyżej gadżety doskonale sprawdzają się w akcji i zostało to udowodnione w praktyczny sposób, nie należy obawiać się próbowania czegoś nowego i poszukiwania przestrzeni reklamowej na rzeczach zazwyczaj niekojarzonych z reklamą. Nie obawiajmy się zatem zainwestować chociażby w parasole reklamowe – przede wszystkim jest to coś nadającego się do wręczenia osobom w każdym wieku i każdej płci. W tym przypadku nie musimy zresztą dbać o target – reklama tego typu będzie „roznosiła się” sama, a wraz z jej zasięgiem również i jej skuteczność.

Pomysłowych form reklamy ostatnio pojawia się zresztą coraz więcej. Bogatsze firmy decydują się na zakup dedykowanych pendrive’ów, które nie tylko mogą zawierać logo „na sobie”, ale i materiały promocyjne wgrane bezpośrednio na dysk. Sposobów jest wiele – czy zdecydujemy się na ten klasyczny, czy na mniej szablonowy, to już zależy wyłącznie od nas.