Reklama na przyczepie reklamowej to coraz popularniejsze zjawisko na ulicach miast. Od czego zależy jej popularność? Czy rzeczywiście mobilny billboard jest skuteczniejszy od tradycyjnego słupa ogłoszeniowego?

Oczywistymi aspektami dobrej reklamy na bilbordach jest czytelny projekt graficzny, chwytliwe hasło reklamowe oraz odpowiednie ustawienie banneru. Jednak reklama na przyczepie ma coś jeszcze .. jest bardziej intrygująca, łatwiej wzbudza ciekawość i zainteresowanie. Spacerując lub jadąc samochodem zazwyczaj nie zwracamy większej uwagi na banery reklamowe. Natomiast, gdy widzimy pojazd wiozący duży baner reklamowy szybciej zaczynamy być zaintrygowani napotkaną sytuacją. Najprawdopodobniej wynika to z faktu że tradycyjna reklama na billboardach już dawno temu spowszechniała. Natomiast, reklama mobilna wciąż nie jest zbyt częstym zjawiskiem. Dla wzmocnienia przekazu można reklamę mobilną w formie billboardu połączyć z przekazem dźwiękowym. Chwytliwa piosenka, wierszyk czy wykrzykiwane hasło reklamowe nie pozwoli nikomu przejść wobec takiej reklamy obojętnie.

Jakie jeszcze są zalety tej innowacyjnej formy reklamy? Interesujący jest fakt że dzięki szybkiemu przemieszczaniu się ulicami miast reklama trafia do znacznie szerszego grona odbiorców niż w przypadku standardowej reklamy umieszczonej na statycznym billboardzie. Łatwiej jest wybrać odpowiedni obszar w którym chcemy nasz billboard wyświetlać. Zazwyczaj reklamy w centrach miast są bardzo kosztowne. Dzięki reklamie mobilnej nie ma problemu z tym aby Twoja reklama pojawiła się o dowolnej porze w niemal dowolnym miejscu. Minusami mogą być koszty związane z paliwem oraz wynajmem kierowcy. Natomiast, nie są one wyjątkowo wysokie gdy porównamy je z wynajmem billboardu w centrum miasta – który jest mniej skuteczny niż jego mobilny odpowiednik.

W celu przetestowania skuteczności tego rodzaju reklamy najlepiej spróbować od małej kampanii. Każda branża może charakteryzować się zupełnie innym współczynnikiem skuteczności. Jakie branże chętnie wykorzystują reklamę mobilną? Bardzo często są to biznesy o charakterze lokalnym np. hotele lub restauracje. Innym przykładem może być oferta przyłączenia Internetu na określonym obszarze. Nie można nie wspomnieć o kampaniach wyborczych, podczas których reklamy mobilne są bardzo chętnie użytkowane.

Więcej informacji na: przyczepy reklamowe Bydgoszcz